Dłuższa przerwa w pracy może spowodować utratę jej efektów w wyniku wygaśnięcia połączenia z serwerem internetowym. Dlatego co kilka-kilkanaście minut warto wymusić wymianę informacji pomiędzy Modułem dla szkół a serwerem. Można to zrobić m.in. zapisując dane w pamięci tymczasowej (np. za pomocą funkcji Sprawdź i zapamiętaj na karcie Edycja).
Żeby zmodyfikować wartości w istniejącym projekcie planuu finansowego, należy:
Wybrać jednostkę sprawozdawczą, do której ma się odnosić ta operacja.
Użytkownik, który ma prawo do przeglądania lub modyfikowania danych tylko jednej jednostki sprawozdawczej, nie wykonuje tej czynności.
W menu użytkownika Modułu dla szkół kliknąć pozycję Istniejące plany/projekty, co spowoduje wyświetlenie okna służącego do wskazywania planów i projektów planów.
Wybrać rok obowiązywania projektu, a następnie na liście istniejących projektów planów kliknąć ten, który ma być modyfikowany.
Wprowadzić modyfikacje wartości projektu.
Do wprowadzania i modyfikowania wartości projektu planu służy karta Edycja. Po zakończeniu edycji należy kliknąć przycisk Sprawdź i zapamiętaj, co spowoduje sprawdzenie czy wszystkie wprowadzone dane są wartościami liczbowymi i zapisanie ich w pamięci tymczasowej.
Pamięć tymczasowa znajduje się na serwerze internetowym, dlatego wygaśnięcie lub zerwanie połączenia z serwerem powoduje utratę wszystkich zmian, które nie zostały zapisane w bazie danych.
Kliknąć zakładkę Zapisz, a następnie w wyświetlonym oknie Zapis wprowadzonych modyfikacji projektu planu finansowego kliknąć przycisk Zapisz projekt planu finansowego w bazie danych, co spowoduje zapisanie projektu w bazie danych Sigmy.
Przed zapisaniem trzeba określić status projektu planu. Jeśli projekt ten nie jest kompletny lub wymaga jeszcze sprawdzenia, należy nadać mu status projekt w trakcie opracowywania. Jeżeli dane są kompletne i poprawne, należy nadać im status projekt gotowy.
Status projekt gotowy informuje uprawnionych użytkowników głównego modułu Sigmy (w urzędzie organu prowadzącego) o zakończeniu prac nad projektem. W związku z tym mogą oni nadać temu projektowi status wstępnie zaakceptowany lub plan zatwierdzony – statusy te uniemożliwiają wprowadzanie zmian do projektu planu.
Zatwierdzanie planu przez dyrektora
Przygotowywanie wniosku o zmianę planu finansowego
Drukowanie planu lub projektu planu
Wprowadzanie i przeglądanie informacji o wykonaniu
Importowanie informacji o wykonaniu