Przygotowywanie wniosku o zmianę planu finansowego

Dłuższa przerwa w pracy może spowodować utratę jej efektów w wyniku wygaśnięcia połączenia z serwerem internetowym. Dlatego co kilka-kilkanaście minut warto wymusić wymianę informacji pomiędzy Modułem dla szkół a serwerem. Można to zrobić m.in. zapisując dane w pamięci tymczasowej (np. za pomocą funkcji Sprawdź i zapamiętaj na karcie Edycja).

Żeby przygotować wniosek o zmianę planu finansowego, należy:

Użytkownik, który ma prawo do przeglądania lub modyfikowania danych tylko jednej jednostki sprawozdawczej, nie wykonuje tej czynności.

Aby dodać do struktury brakujący rozdział, paragraf i pozycję należy:

  1. Kliknąć zakładkę Paragrafy i wybrać paragrafy klasyfikacji budżetowej, które mają być uwzględnione we wniosku o zmianę planu. W tym celu należy:

  2. Kliknąć zakładkę Pozycje i dla każdego z wybranych wcześniej paragrafów określić pozycje (części składowe paragrafów), które mają być uwzględnione w planie oraz wybrać zadanie.

  3. Kliknąć zakładkę Rozdziały i wybrać rozdziały klasyfikacji budżetowej, które mają być uwzględnione w planie.


 

Za pomocą przycisku Usuń zaznaczone nie można usunąć paragrafów i pozycji wykorzystanych w strukturze planu (oznaczone kolorem niebieskim), do którego jest składany wniosek o zmianę planu.

 

Aby wprowadzić i zmodyfikować wartości planu należy przejść na kartę Edycja.

Na karcie Edycja widoczne są dwie kolumny z wartościami poszczególnych pozycji planu. Lewa kolumna zawiera wartości zawarte w zatwierdzonym planie i nie można jej zmieniać, w prawej kolumnie można wpisywać propozycje nowych wartości planu.

 


Po zakończeniu edycji należy kliknąć przycisk Sprawdź i zapamiętaj, co spowoduje sprawdzenie czy wszystkie wprowadzone dane są wartościami liczbowymi i zapisanie ich w pamięci tymczasowej. 

Pamięć tymczasowa znajduje się na serwerze internetowym, dlatego wygaśnięcie lub zerwanie połączenia z serwerem powoduje utratę wszystkich zmian, które nie zostały zapisane w bazie danych.

Strukturę wniosku o zmianę planu finansowego i wprowadzone wartości można obejrzeć na karcie Podgląd.


Status projekt gotowy informuje uprawnionych użytkowników głównego modułu Sigmy (w urzędzie organu prowadzącego) o zakończeniu prac nad wnioskiem o zmianę planu. W związku z tym mogą oni nadać temu projektowi status wstępnie zaakceptowany lub plan zatwierdzony.


 

Zobacz też

Modyfikowanie projektu planu

 


Spis treści